onsdag 7. mars 2012

Nordlys for spesielt interesserte.................

Nordlyspipa i valen på Rolvsøya.
For de som kjenner meg godt er det bare å se på bildet. Dette er absolutt ikke noe jeg vil bruke tid på framover. I går kveld var det klarvær,nordlysaktivitet skulle det være. Alle "hare" fotografene dro ut for å fange fenomenet. Selv om jeg hardnakket mener at den "grønne" smørja er totalt uinteressant å få på brikka og har STORE problemer med å forstå vitsen med denne fotograferingen ble jeg med ...en liten tur.
Ikke kan jeg denne typen fotografering og IKKE er jeg interessert i å lære det heller. PUNKTUM.



11 kommentarer:

  1. Se her ja, du er jo den "fødte" nordlysfotograf! Stå på, og jeg gleder meg til å se flere av dine blinkskudd av dette vakre fenomenet. ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, er enig i at nordlysfoto kan bli en laaang tålmodighetsprøve. Har selv stått ute X antall timer i påvente av et kraftig utbrudd. En januardag ifjor sto jeg ute i flere timer i -20, uten så mye som en grønn fjert på nattehimmelen. Det til tross for at nordlysvarselet var bra.

    MEN når nordlyset endelig braker løs, så er det et fantastisk skue. Gode nordlysbilder er også fantastisk, å noe å trakte etter.

    Knut Børge

    SvarSlett
  3. Synes du klarte deg ganske bra :) Noe av det mest fasinerende som finnes er skikkelig nordlys! Jeg føler jeg akkurat er begynt på min streben mot det gode nordlysbildet, så jeg er ikke lei :) Og når man ser og hører alle som blir helt ville når de ser resultatene, så skjønner man at det er populært.

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  4. Men, fint blev det i alla fall! För en "sydlänning" som jag som aldrig får se norrsken i verkligheten är detta mycket vackert att skåda !

    SvarSlett
  5. Hey hey !! Jeg har ingen spesiell holdning til nordlysfoto, men attituden din er terningkast 6 !!!

    SvarSlett
  6. Nydelig bilde av nordlyset, dette har jeg ikke sett selv men forstår at det er en flott opplevelse.

    Ottar

    SvarSlett
  7. Ikke alle har sans for det. Fikk opplevd den naturlig fenoment fra workshop, manglet kun vidvinkel. Flott utsikt og opplevelse å jeg si. Godt opptak dette Ketil. Hørte at dere har hatt knall dager etter gruppe 2 forlot plassen. God jobba gutta.

    :) duy

    SvarSlett
  8. Veldig morsomt formulert meningsytring. Er på ingen måte enig med deg men du skal ha for både tekst og bilde:)

    SvarSlett
  9. Hei.

    Dette hadde jeg ikke ventet etter all mobbinga av en tromsøfotograf for drøyt ei uke siden. Uansett ser du er på gli. :-)

    SvarSlett
  10. Heisann!

    Den satt! Ærlighet er en viktig egenskap, og du treffer blink så det ryker! Dessuten er bildet ditt flott!

    Hilsen Svein E. Børresen

    SvarSlett